mandag den 2. august 2010

Eat and die!

Mums filibaba siger jeg bare! Har altid syntes at de der french macaroons var overrated og overpriced - men oh my lord, hvor der de gode! Og ÅH så fine at kigge på - og dét gør jo ingenting!

Efter en lang og lidt hård første-jeg-er-alene-uden-gammel-praktikant dag på jobbet, besluttede Gitte og jeg, at vi skulle ud og finde de der french macaroons - først i Harvey Nichols med os, kigge på de way overpriced varer de har for kun at konkludere at de ikke var med på beatet. Derpå i Harrods.
Og Harrods er ret speciel lige på denne tid. For at komme ind, må man nærmest snige og krænge sig igennem alverdens dyre biler - og vi snakker custom designed og hvad har vi af både AUDI, Ferrai, Aston Martin and so on... Harrods er lige blevet overtaget af en meget rig oliesheik familie, som parkerede deres fornemme dyre biler ude foran, i en parkering forbudt zone. Så de endte med at få mega mange bøder og sådan en lås ting på... lidt kikset, når bilerne er i million klassen og såfår de måske 500 pund i bøde...
But anyway, pt. er alle de fine fra Mellemøsten på ferie i Chelsea (det dyreste område i England), og Sloane Street, hvor jeg arbejder er lige derved, plus den gade indeholder alle de dyre butikker - Harvey Nichols, designermærkerne: Burberry,Gucci, Jimmi Choo... you name it... Så vi får rigtig set nogle fine dyre biler - når vi går på arbejde;-)
Men, vi kom omkring dem, og fandt endelig ind i løvens hule. For Harrods har jo ikke bare en afdeling eller en disk med french macarones, nej nej... de har det her:

Og dette billede var skyld i jeg fik skældud af meget provo vagt i macarones afdelingen, hehe... Gitte og jeg måtte le, for det var så komisk. Jeg tager et billede, og en lille sød pige kommer over og siger, at det mås man ikke. Ok, øv øv, og undskyld... SÅ stormer den meget alvorlige vagt over og siger man ikke må tage billeder. Nej nej, det har jeg fået at vide siger jeg - hvortil han bliver totalt in your face: Then why did you take a picture?! (med lidt snerren bagefter) så sjovt, jamen lille ven altså...Hvordan skal man vide det, og det står jo ingen steder? MEN de søde ekspedienter var herlige, lille fransk man der prøver at snakke dansk med mig :-)
Men her er de fineste farvede french macaroons, mmmm.... den pink (rose-smag) var det bedste jeg nogensinde har smagt! mums mums

- og nej, jeg spiste ikke dem alle på én gang, tror jeg ville være umuligt :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar