tirsdag den 13. marts 2012

3xbiofilm


Bettina gik all in på popcorn! :-D
Første uge af Marts stod på hele 3 gange biotur - jo jo :-) Der var jo Oscar night, og det er blevet tradition, at vi tager i biograf og ser det (f.eks. sidste år, tænkte jeg dette om showet). Det er super hyggeligt, og der er altid god stemning. Derudover, er der altid en film før selve Oscar showet. 
I år var det "Ides of March", eller "Kamæleonen", som den hedder på dansk. Her var (lækre) Ryan Gosling og Oscarnomineret George Clooney med. God film, bestemt. Men måske en smule seriøs - den startede kl 24, så man var måske ikke lige den mest vågne seer på dette tidspunkt ;-) Men, den var nu god - lidt tankevækkende og med rigtig godt skuespil. 


George Clooney-temaet fortsatte om tirsdagen, og man forstår godt han blev nomineret til "Best Actor" ved årets Oscar, for han gør det altså godt i denne film. Filmen handler om en familie, hvor konen kommer ud for en ulykke og ender i koma. Manden, Clooney, finder ud af, at hun har været ham utro (det ældste barn ved det godt), og de prøver så på, at finde kones elsker sammen. Det er ikke den vildt indviklede historie og der er heller ikke specielt mange figurer i filmen, at holde øje med. Denne enkelhed gør, at denne film fungerer så godt, og at Clooney virkelig kommer i sit rette element. Helt sikkert en af de bedste film, jeg har set det seneste år.

 

Tilgengæld, fik jeg så også set en af de dårligste film længe også. Eller, det er måske også så meget sagt. Gysergenren, er en mærkelig størrelse, og jeg ser dem sjælent. I denne omgang, var det nu også mest fordi Daniel Ratcliff var trækplaster (Ham der spiller Harry Potter). 
"The Woman in Black" er en remake  af en 80'er gyser... og den skulle vist være meget tro mod den originale kopi, dog med den undtagelse, at tiden har tildelt den en hulens masse teknologi, så publikum rigtig kan få sig nogle chok! haha For det fik man - og det er vel også derfor man ser sådanne film? På det område, levede den i hvert fald op til forventningerne :-) Men synes nu ikke ligefrem, at den var pengene værd... (godt jeg ikke havde min egen pengepung fremme hehe)


I næste uge, skal jeg til forpremiere på "En Kongelig Affære", med Mads Mikkelsen. Den glæder jeg mig til at se :-) Historiske film plejer jeg, at være glade for... og, så har jeg erhvervet mig bogen til første del af "Hunger Games", så jeg kan være forberedt når den rammer de danske biografer :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar