torsdag den 16. februar 2012

Maria, 60 år vol.1

Krøniken, altså serien fra DR1, har jeg altid været stor fan af (faktisk, bli'r jeg 'mobbet' lidt med det, i min blå bog fra gymnasiet, hehe). Tilgengæld, så har jeg aldrig set Matador. Havde en formodning om, at jeg vidst nok havde set første afsnit, dog er det vidst mere sandt, at jeg har set billedet af Daniel på trappestenen der venter på farmand. For det er sådan set det eneste jeg husker fra Matador.
Så, derfor har jeg nu, gennem de sidste mange mandage, mødtes med min "bogklub" aka 'mandagsaften er lig med serie af en art klub' (nu er vi nemlig lige startet på Rejseholdet) og set Matador. 
Og hold da op, jeg er da gået glip af et stykke dansk kulturarv der! Er rigtig glad for, at jeg har fået serien set, og vil helt sikkert gerne gense den - om et par år, altså... man kan også overdrive ;-)

Synes kærligheds historien mellem Kresten og Elisabeth er så herlig, og Ingeborg og Baronen ... mon de endte med hinanden, efter kameraerne stoppede ;-) 

Men, hvor hurtigt Mads Skjern og Røde blev karakterer jeg absolut ikke brød mig om, gik pænt stærkt! 

Hvorom, Agnes og Marie bliver spillet så godt og vinder kærlighed igennem hele serien...dejligt! 

Uhh, denne scene... den er god! Sådan Ghita :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar