mandag den 16. august 2010

The way the british do it...

Cheerio!

Efter en herlig musical date med Pernille fredag, besluttede vi at forlænge daten med en smuttur til Notting Hill lørdag - nærmere bestemt: Portobello Road Market. Hvilket vi ikke var de eneste, der havde bestemt sig for... "Heldigvis" regnede det en del, så folk forsvandt ret hurtigt. Desværre, må jeg sige, jeg ik er ovenud begejstret for Portobello, var meget mere vild med Brick Lane eller Camden, men noget for hver smag jo...



Noget der heldigvis faldt i min smag (noget af det) var en god gang......



........Jep, en god gang English Breakfast. Spejlæg, bacon, pølse, svamp og tomat på en god gang baked beans plus ristet toast. Mums. Knap så mums var det chokoladekage agtige i højre hjørne. Det er en gang britisk blodpølse. Smagte ret klammo. Og har smagt blodpølse før, dette smagte ikke sådan. Måske fordi hele molevitten var økologisk? Ingen ved det, men det andet var godt. And about time I might add. Nu mangler der bare en gang afternoon cream tea, men den har jeg fået Gitchen hooked på, så det kommer snart...

Nå men, grunden til jeg egentlig gerne hurtigt ville til Portobello, var at the hummingbird bakery ligger der. Men ak ak ak, trods regnen skræmte en god del af turisterne væk, var det også lidt ligesom om the hummingbird tiltrak dem :-( Hvad der er af lækre sager og godter, ska jeg snart fortælle dig. For tirsdag drager jeg mod Wardour Street hvor der også ligger en butik. Så må jeg tage revanche der! To be continued!

Da jeg så måtte drage hjem med våde tæer og ingen hummingbird, måtte jeg jo ty til andre underholdningsformer. Så min roomie, Asger, og jeg drog først på den lokale pub - Prince Albert ( jo jo, den er god nok, det hedder den) - for at få en gang fish and chips ( hvor engelsk er jeg lige blevet, først english breakfast, så fish and chips!). Her så vi lige Chelsea lammebanke West Bromp, meget cool. Chelsea er jo lidt mit hold nu, siden Battersea FC ikke rigtig lader sig mærke i ligaen hehe.... Derefter måtte vi - med lidt meget overdrivelse - mase os igennem horder af Chelsea spillere på vej mod biografen, hvor vi skulle se The Last Airbender. Ok film, men kunne ikke lade være med at grine over, hvem der har en af de små hovedroller: Jasper fra Twilight. Og nej, det er åbenbart hans måde at kigge normalt på, sygo øjne...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar