torsdag den 30. juni 2011

Gudespise

I (heart) Jordbær!

Det er jo simpelthen Gudespise - i min mening i hvert fald! Og i går var Mette og jeg, på store plukke-jordbær-tur, på en god gammeldags gård i St. Restrup. Solen skinnede og ikke en vind rørte sig, eller sådan føltes det da hehe... Meget varmt ude på sådan en mark, men altså friskplukkede jordbær lige fra plante er altså noget af det allerbedste i hele verden. Når man helt kan smage solens varme stråler helt ind i den smukke røde farve - det er da fantastisk hva' :-)

Jordbær er symbolet for sommer for mig. Elsker smagen, farven og duften af (især frisk plukkede) jordbær. Minder fra barndommen vælder op i en, fra da jeg var med mormor og morfar i sommerhus, og vi plukkede jordbær i kilovis - der blev spist seriøst mange jordbær!

Det sjove er den måde man spiser jordbær på. I Mettes familie, fik de altid en jordbærmad, når de kom hjem fra plukningen. I vores spiser vi bare en masse jordbær mens man plukker ;-) Har andre hørt eller prøvet jordbærmadder før? Jeg havde aldrig prøvet det før, men smagte det igår. Nu er jeg jo af den overbevisning, at alt smager godt med jordbær på, men synes nu alligevel det var lidt mystisk sammen med rugbrød... men så prøvede vi det;-) Mette var heller ikke meget for at der skulle fløde på jordbærerne (!) hvilket er meget mystisk... heldigvis, var Kalle der også til spisningen, så der sneg sig lidt fløde på bordet. Jordbær kun med skummetmælk? Mette altså... tsk tsk ;-)



Wowsaaaaa


Mette der spiser eller samler jordbær?

Rødt guld
3pund jordbær - muuuuums
Den berømte jordbærmad, lidt mystisk... godt jordbær redder alt ;-)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Jordbær med skummetmælk?!? Der er vidst li en der skal tage sig sammen, for de kan da kun spises med iskold piskefløde på- til nød sødmælk:)
    Jeg kan godt li jordbærmadder!
    Især med lidt flødeost naturel eller nutella under, men jeg foretrækker ristet grovbrød. Det spiser jeg jævnligt:)

    SvarSlet
  2. hehe kan være det blot er mig, der aldrig har tænkt jordbær og rugbrød hørte sammen... jeg tænkte også det ville være godt med honning....
    Og du har så evigt ret! Der skal altså ikke skummetmælk på, er på grænsen til blasfemi!

    SvarSlet